ဆရာဆုိတာ........
ျမန္မာလူ႕ေဘာင္ အဖြဲ႕ အစည္းက ဆရာဟု ေခၚဆုိရာတြင္ ဆရာျဖစ္သိပၸံ တစ္ခုခုကဆရာျဖစ္ သင္တန္း ဆင္း လက္မွတ္ တစ္ခု ရရုံျဖင့္ ထုိသူကုိ ဆရာဟူ၍ မသတ္မွတ္ ။ စာေပ သင္ၾကားမႈ အလုပ္ ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳရုံမွ်ႏွင့္လည္း ဆရာဟူ၍ မရည္ညႊန္း မေခၚဆုိ ။ ျမန္မာ့ လႈ႕ေဘာင္အဖြဲ႕ အစည္း တြင္ ဆရာဟူ၍ အမည္ခံ ထုိက္ရန္ ခဲယဥ္း၏ ။
ျမန္မာလူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း မွ ဆရာမည္ထုိက္သူသည္ မိမိ တတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာကုိ တပည့္တုိ႔ အား ႀကိဳးစားသင္ၾကားေပးရုံမွ် မက ....
၁။ ဆရာဟူသည္ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ အမ်ားက အေလးဂရုျပဳအပ္သူလည္း ျဖစ္ရမည္ ။
၂။ ဆရာဟူသည္ သမာဓိႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ အမ်ားက အေလးဂရုျပုအပ္သူလည္း ျဖစ္ရမည္ ။
၃။ ဆရာဟူသည္ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ရာ ပုဂိဳလ္ လည္း ျဖစ္ရမည္။
၄။ ဆရာဟူသည္ တပည့္မ်ားက ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးပါးတြင္ တစ္ခုခုျဖင့္ မသင့္မေလ်ာ္ ျပဳမူဆက္ဆံ ေျပာဆုိေတြးဆ မႈမ်ား ရွိပါက လ်စ္လ်ဴရႈမထားဘဲ လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ ေပးႏုိင္သူ ျဖစ္ရမည္။
၅။ ဆရာဟူသည္ မိမိ တပည့္မ်ား ၏ အက်ိဳးစီးပြား ကုိ လုိလား၍ သည္းခံႏုိင္သူ ၊ အမ်က္ေဒါသ ကင္းသူ ျဖစ္ရန္လည္း လုိအပ္ပါသည္။
****စာေရးဆရာ ခ်စ္စံ၀င္း၏ ....ျမန္မာေက်ာင္းဆရာ- စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၀-၁၁ .....မွ****
ဆရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရွးစာဆုိ အေက်ာ္အေမာ္မ်ား ၏ ဖြဲ႕ဆုိခ်က္မ်ား .....
ဆရာေတာ္ အရွင္မဟာသီလ၀ံသ ......
တိေလာကဟု၊ မရႏႈိင္းတူ
ဘက္မျပဴသည္ ၊ သုံးဆူ ရတနာ
မာတာပီတ ၊ ဆရာ စသား
အရွင္မ်ား ..........ဟုဖြဲ႕ဆုိခဲ့ပါသည္ ။
မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး ......
ေရွးရႈေမတၱာ ၊ ကရုဏာႏွင့္
နာနာက်င္က်င္ ၊ အျပစ္ျမင္တုိင္း
၀မ္းတြင္မသုိ ၊ ဟုတ္တုိင္းဆုိ၍
က်ိဳးလုိစိတ္က ၊ ဆုံးမ တတ္သူ
ဆရာဟူေလာ့........ဟု မာဃေဒ၀လကၤာ..မွာ ဆရာ တုိ႔ ရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါ ကုိ ေဖၚထုတ္ပါသည္။ ဆက္လက္ၿပီး .....
ရုိေသခ်စ္ထုိက္
ခ်ီးမြမ္းထုိက္ႏွင့္ လႊဲရုိက္ဆုံးမ
ေမးသမွ်ခံ ၊ ဓမၼံနက္နဲ
ေဟာႏုိင္ျမဲ၍ က်ိဳးနည္းမတြန္႕
ခုႏွစ္ခန္း ႏွင့္ ျပည့္လွ်ပ္ညီညာ
ျမတ္ဆရာ.........ဟု ထပ္မံ ဖြဲ႕ဆုိခဲ့ပါသည္။
သိဂၤါေလာ၀ါဒ သုတ္ တြင္ ဆရာ၀တၱရား ႏွင့္ ပတ္သက္၍
အတတ္လည္းသင္
ပဲ့ျပင္ဆုံးမ
သိပၸမခ်န္
ေဘးရန္ဆီးကာ
သင့္ရာအပ္ဖုိ႔
ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖုိ႔ ၀တ္ငါးျဖာ ...ဟု ေရးသားထားပါသည္။
ျမန္မာလူ႕ေဘာင္ အဖြဲ႕ အစည္းက ဆရာဟု ေခၚဆုိရာတြင္ ဆရာျဖစ္သိပၸံ တစ္ခုခုကဆရာျဖစ္ သင္တန္း ဆင္း လက္မွတ္ တစ္ခု ရရုံျဖင့္ ထုိသူကုိ ဆရာဟူ၍ မသတ္မွတ္ ။ စာေပ သင္ၾကားမႈ အလုပ္ ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳရုံမွ်ႏွင့္လည္း ဆရာဟူ၍ မရည္ညႊန္း မေခၚဆုိ ။ ျမန္မာ့ လႈ႕ေဘာင္အဖြဲ႕ အစည္း တြင္ ဆရာဟူ၍ အမည္ခံ ထုိက္ရန္ ခဲယဥ္း၏ ။
ျမန္မာလူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း မွ ဆရာမည္ထုိက္သူသည္ မိမိ တတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာကုိ တပည့္တုိ႔ အား ႀကိဳးစားသင္ၾကားေပးရုံမွ် မက ....
၁။ ဆရာဟူသည္ အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ အမ်ားက အေလးဂရုျပဳအပ္သူလည္း ျဖစ္ရမည္ ။
၂။ ဆရာဟူသည္ သမာဓိႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ အမ်ားက အေလးဂရုျပုအပ္သူလည္း ျဖစ္ရမည္ ။
၃။ ဆရာဟူသည္ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ရာ ပုဂိဳလ္ လည္း ျဖစ္ရမည္။
၄။ ဆရာဟူသည္ တပည့္မ်ားက ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးပါးတြင္ တစ္ခုခုျဖင့္ မသင့္မေလ်ာ္ ျပဳမူဆက္ဆံ ေျပာဆုိေတြးဆ မႈမ်ား ရွိပါက လ်စ္လ်ဴရႈမထားဘဲ လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ ေပးႏုိင္သူ ျဖစ္ရမည္။
၅။ ဆရာဟူသည္ မိမိ တပည့္မ်ား ၏ အက်ိဳးစီးပြား ကုိ လုိလား၍ သည္းခံႏုိင္သူ ၊ အမ်က္ေဒါသ ကင္းသူ ျဖစ္ရန္လည္း လုိအပ္ပါသည္။
****စာေရးဆရာ ခ်စ္စံ၀င္း၏ ....ျမန္မာေက်ာင္းဆရာ- စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၀-၁၁ .....မွ****
ဆရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရွးစာဆုိ အေက်ာ္အေမာ္မ်ား ၏ ဖြဲ႕ဆုိခ်က္မ်ား .....
ဆရာေတာ္ အရွင္မဟာသီလ၀ံသ ......
တိေလာကဟု၊ မရႏႈိင္းတူ
ဘက္မျပဴသည္ ၊ သုံးဆူ ရတနာ
မာတာပီတ ၊ ဆရာ စသား
အရွင္မ်ား ..........ဟုဖြဲ႕ဆုိခဲ့ပါသည္ ။
မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး ......
ေရွးရႈေမတၱာ ၊ ကရုဏာႏွင့္
နာနာက်င္က်င္ ၊ အျပစ္ျမင္တုိင္း
၀မ္းတြင္မသုိ ၊ ဟုတ္တုိင္းဆုိ၍
က်ိဳးလုိစိတ္က ၊ ဆုံးမ တတ္သူ
ဆရာဟူေလာ့........ဟု မာဃေဒ၀လကၤာ..မွာ ဆရာ တုိ႔ ရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါ ကုိ ေဖၚထုတ္ပါသည္။ ဆက္လက္ၿပီး .....
ရုိေသခ်စ္ထုိက္
ခ်ီးမြမ္းထုိက္ႏွင့္ လႊဲရုိက္ဆုံးမ
ေမးသမွ်ခံ ၊ ဓမၼံနက္နဲ
ေဟာႏုိင္ျမဲ၍ က်ိဳးနည္းမတြန္႕
ခုႏွစ္ခန္း ႏွင့္ ျပည့္လွ်ပ္ညီညာ
ျမတ္ဆရာ.........ဟု ထပ္မံ ဖြဲ႕ဆုိခဲ့ပါသည္။
သိဂၤါေလာ၀ါဒ သုတ္ တြင္ ဆရာ၀တၱရား ႏွင့္ ပတ္သက္၍
အတတ္လည္းသင္
ပဲ့ျပင္ဆုံးမ
သိပၸမခ်န္
ေဘးရန္ဆီးကာ
သင့္ရာအပ္ဖုိ႔
ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖုိ႔ ၀တ္ငါးျဖာ ...ဟု ေရးသားထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment